Meer dan de helft van de Goede doelen hebben hun doelstellingen niet goed geformuleerd

Door: Jeffrey jol

Na het uitvoeren van een verdiepingsonderzoek blijkt dat 25% van de onderzochte goede doelen zelf helemaal geen doelen hebben opgesteld. Van de overige 75% blijkt dat minder dan de helft de doelen goed heeft geformuleerd volgens de SMART-methode. De meeste goede doelen organisaties vinden het moeilijk om de T van tijd goed uit te werken. De doelstellingen zijn dus niet tijdgebonden en kunnen dus niet worden geanalyseerd. Tevens zijn er ook goede doelen organisaties die hun doelstellingen eigenlijk zien als dromen. Diverse stichtingen zijn er om bepaalde ziektes te verminderen door onderzoeken uit te voeren of de patiënten te begeleiden met hun ziektes. Maar doelstellingen opstellen dat de ziekte binnenkort niet meer bestaat is niet realistisch en voldoet niet aan de R van de SMART-methode.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *